facebook 2017 dla firm

3 nowości Facebooka, które warto znać

To, że Facebook zmienia się bardzo dynamicznie wie pewnie każda osoba, która prowadzi swoje działania biznesowe w tym kanale społecznościowym. Dziś krótki wpis o trzech nowościach wprowadzonych przez Facebooka w ostatnim czasie, które mogą mieć duży wpływ na Wasze działania.

 

Grupy aktywnych i nieaktywnych fanów fanpage

Osobiście uważam, że to jedna z ciekawszych nowinek jaką Facebook wprowadził w ostatnim roku. Zaawansowani użytkownicy pewnie już od dawna korzystają z opcji remarketingu na Facebooku (kierowania reklam np. do osób, które odwiedziły naszą stronę, czy wykonały inną akcję).

Facebook rozszerza jednak ten element także o działania wewnątrz fanpage! Od teraz kierować reklamy na Facebooku do grup aktywnych, lub wręcz przeciwnie – nieaktywnych fanów Waszych fanpage!

Jak to wykorzystać w praktyce?

Oczywistym jest fakt, że krótszą drogę do osiągnięcia celu (np. sprzedaży) mamy z fanami którzy regularnie angażują się w nasze treści. Do grupy aktywnych fanów możemy więc kierować przekaz zdecydowanie bardziej „zaawansowany”.

Do grupy fanów nieaktywnych… przekaz, który ponownie zaangażuje ich w życie naszej marki (pamiętajmy, że to często będą osoby, które interesuje nasza marka, ale algorytm z jakiegoś powodu mocno ograniczył im serwowanie naszych treści przez co użytkownicy Ci po czasie po prostu nie bardzo mieli możliwości reakcji).

Nowy (pionowy) format wpisów na facebooku

Teraz na Facebooku grafiki „pionowe” zajmują (wreszcie!) odpowiednią ilość miejsca na „wall’u” także na urządzeniach desktopowych.

Jest to dobra informacja szczególnie dla wszystkich tych, którym trudno było pominąć tego typu formaty (np. kluby publikujące sporą ilość plakatów).

Preferowany format to 640×960 pikseli.

FB pionowa grafika wymiary

 

Facebook Ads Manager – nowy wygląd panelu reklam

Ci z Was którzy korzystają już z płatnych opcji promocji (czy jest jeszcze biznes, który nie wykorzystuje tej metody docierania do klientów ;)) w dużej części zauważyli już pewnie zmiany w wyświetlaniu celów reklamowych. Starty kokpit wyglądał tak:

facebook ads manager wygląd

Nowy zaś prezentuje się tak:

reklamy na facebooku nowy panel

Mimo, że zmiany mogą wydawać się bardzo duże, to tak naprawdę całość ma uprościć system. Oczywiście nie obejdzie się bez „przeklikania” całości. Jeśli nie będziecie w stanie poradzić sobie z nowym systemem, to Facebook przygotował także krótką prezentację i opis wprowadzonych zmian w panelu (powinniście dostać komunikat na ten temat po zalogowaniu do Facebook Ads Managera).

Koniecznie śledźcie nasz fanpage by nie przegapić nowinek ze świata social media.

Mateusz Wyciślik

PS: Masz pytania, lub potrzebujesz pomocy? Łap mnie na LinkedIn, lub przez nasz kontakt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *