angażujące posty facebook

6 porad jak tworzyć angażujące posty na Fanpage

Algorytm Facebooka docenia strony firmowe, które publikują wartościowe (choć może lepsze będzie słowo popularne) treści. Takie, którymi Twoi fani chcą się dzielić i chcą na nie reagować. Nie każda aktualizacja którą stworzysz osiągnie efekt wirusowy, ale możesz zadbać o to, by wszystkie miały szansę zaangażować Twoich klientów. Możesz skłonić do rozmowy, polubienia, czy udostępnienia znajomym. Innymi słowy poniżej znajdziesz kilka rad jak sprawić by obok Twoich postów nie przechodzono obojętnie.

1. Zdjęcie i Video

Jak już pewnie wiesz, odbiorcy Facebooka lubią treści wizualne, graficzne, multimedialne. Sięgnij po dobrej jakości zdjęcia, filmy, GIFy czy prezentacje.

2. Zadawaj pytania

Jeśli w swoim poście na Facebooku zadasz fanom konkretne pytanie, to możesz być pewien, że część z nich zechce wyrazić swoje zdanie.

Najlepszy efekt (z moich doświadczeń) osiągają te pytania, które są może nie tyle kontrowersyjne, co silnie odwołujące się do konkretnych przekonań. Ludzie lubią manifestować swój punkt widzenia jeśli chodzi o tematy, które są dla nich bliskie. Dla początkujących polecam jednak pytania bezpieczniejsze. 🙂

3. Nie pisz powieści

Tekst najlepiej ograniczyć do minimum. Niech to będzie 100-300 znaków. Wystarczy. Oczywiście jak zawsze mamy wyjątki od reguły.

Jeśli jednak Twój biznes nie opiera się na sprzedaży specjalistycznej wiedzy, to możesz śmiało zakładać, że im mniej tekstu tym lepiej :).

4.  Daj impuls do działania

Wiem, że uwielbiasz swoich fanów. Wiem również jednak, że pewnie nie prowadzisz swojego fanpage charytatywnie. Jeśli więc chcesz by Twoi fani zrobili coś dla Ciebie (zapoznali się z promocją, przeczytali coś, napisali itd) to… poproś ich o to. Stwórz wyraźne call to action.

Podam bardzo prymitywny przykład:
Prowadzisz sklep z butami. Dodajesz do oferty nowy model, możesz stworzyć post na dwa sposoby. Zły i dobry:

Zły: Mamy nowy model butów!

Dobry (choć wciąż prymitywny): Co myślicie o naszym nowym modelu (pytanie)? Dajcie znać w komentarzu (call to action).

Przykład być może mało ambitny, ale dobrze pokazuje, że na Facebooku nie ma dziś miejsca by zostawiać pole do manewru dla użytkownika. Jeśli Twój klient nie wie czego oczekujesz, to prawdopodobnie będzie przewijał stronę dalej, aż trafi na przekaz, który będzie jasny, prosty i czytelny.

5. Pamiętaj o linkach

Ostatnio dość często spotykam się z postami (zazwyczaj sponsorowanymi!) które są zrobione naprawdę poprawnie. Angażują, ciekawią, jest wezwanie do działania, ale kiedy chcę działać, okazuje się, że link albo nie działa albo w ogóle go nie umieszczono. Jest za to informacja typu „więcej dowiesz się na naszej stronie”.

Ups, jeśli ktoś myśli, że w dzisiejszych czasach ot tak, klient nie tylko zainteresuje się reklamą, ale poświęci dodatkowe kilka minut by dotrzeć do pełnej oferty to jest to myślenie dość naiwne.

Pamiętaj o czymś tak prostym jak linki.

6. Motywuj

To nie działa w każdej branży, ale są takie, gdzie inspiracja, motywacja i odrobina energii zapostowana z samego rana na Facebooku sprawi, że aż chce się taką treść udostępnić.

 

To tylko kilka prostych rad, ale jeśli wcześniej ich nie próbowałeś, to zobacz jak zadziałają w Twoim biznesie. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak skutecznie rozwijać biznes na Facebooku, odwiedź nasze szkolenie 24.10.2015 w Katowicach!  Dowiesz się nie tylko jak angażować, ale przede wszystkim jak przekuć działania na Facebooku w realną sprzedaż!

Podobało się Wam (pytanie)? Dodalibyście coś do listy? Dajcie znać w komentarzach, a jeśli chcecie otrzymywać więcej porad dla małego biznesu zapiszcie się na Newsletter, śledźcie naszego Facebooka i Twittera (call to action) :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *