grupy docelowe na Facebooku

Facebook Audience Insights – czyli jak wybrać idealną grupę docelową na Facebooku

Facebook Audience Insights, czyli Statystyki Grup Odbiorców to narzędzie, z którym musisz się zapoznać! Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta — to źródło wiedzy o Twoich fanach, a także potencjalnych klientach, ale zacznijmy od początku!

Reklamy na Facebooku są skuteczne, ponieważ docierają do określonej grupy docelowej, czyli do osób, które będą zainteresowane Twoim produktem. Aby dobrze dobrać odpowiednią grupę odbiorców, należy zbudować tzw. persony, czyli stworzyć charakterystykę potencjalnych klientów. Tworzenie persony to nic innego jak odpowiadanie na pytania typu:

– Gdzie mieszkają moi potencjalni klienci?
– Jakie mają wykształcenie?
– Czy są w związku małżeńskim?

I wiele innych. Im więcej pytań zadasz, tym lepszą, bardziej dopasowaną personę stworzysz. W szukaniu odpowiedzi na wcześniej zadane pytania pomóc może narzędzie, które oferuje Facebook, czyli wspomniane już wcześniej Statystyki Grup Odbiorców.

Facebook Audience Insights możesz wykorzystać na wiele sposobów. Dzisiaj pokażę Ci dwa najważniejsze.

 

Sposób nr 1 – dowiedz się kim są Twoi Fani na Facebooku

Przy pomocy Facebook Audience Insights z łatwością określisz, kim są Twoi fani! Ważne, abyś posiadał prawdziwych fanów! Jeśli Twoi fani to przypadkowe osoby lub co gorsza zostali przez Ciebie kupieni, to Statystyki Grup Odbiorców na niewiele się zdadzą.

Gdzie szukać Facebook Audience Insights? Oczywiście w Menedżerze Reklam/ Z rozwijanego menu należy wybrać opcję Statystyki Grup Odbiorców.

Statystyki Grup Odbiorców Facebook

Widok wyboru narzędzia z poziomu Menedżera Reklam

 


Kolejnym krokiem, jaki należy wykonać to wybór odpowiedniej grupy. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

– wybrać opcję Użytkownicy połączeni z Twoją stroną
przejść do opcji Powiązania / Strony, które znajdują się z lewej strony narzędzia.

Facebook dobór grup docelowych

Widok wyboru odpowiedniej grupy odbiorców.

 

Następnie powinieneś zmienić lokalizację.

facebook audience insights poradnik

facebook audience insights – wybór lokalizacji

 

Dzięki Facebook Audience Insights możesz określić m.in.:

– Wiek i płeć
– Status związku
– Wykształcenie
– Stanowisko
– Najpopularniejsze kategorie
– Polubienia strony

A także dzięki wykorzystaniu danych zewnętrznych możesz poznać m.in.:

– Styl życia
– Przychód gospodarstwa domowego
– Posiadanie domu
– Wielkość gospodarstwa domowego
– Wartość nieruchomości
– Metody wydatków



Grupę możesz zawężać według wieku, lokalizacji lub zainteresowań. Opcji jest wiele podobnie jak w targetowaniu reklam. Jedną z głównych zalet Facebook Audience Insights jest to, że stworzoną grupę możesz zapisać, a później wykorzystać w reklamie.

 

Sposób nr 2 – Poznaj swoich potencjalnych odbiorców!

A co w przypadku kiedy nie wiesz, kim są Twoi fani, ponieważ dopiero rozpoczynasz działania na Facebooku? W tym wypadku równie pomocne mogą okazać się statystyki. Jak? Zacznijmy od początku.

Rozpatrzmy przykład świeżo założonego sklepu online z obuwiem męskim. Wiesz, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć: mężczyźni w wieku 35-50 lat, wykształceni, mieszkający w Poznań.

Posiadając podstawowe dane o grupie odbiorców, możemy ją zbadać w Facebook Audience Insights. Tym razem wybieramy opcję wszyscy na Facebooku. Z lewej strony znajdują się opcje targetowania, możemy określić naszą grupę według danych demograficznych czy zainteresowań. Nas interesują mężczyźni w wieku 35-50 lat z Poznania.

 

Targetowanie grupy odbiorców na Facebooku

Opcje targetowania grupy odbiorców

 

Dzięki Statystykom możemy dowiedzieć się, że

– grupa docelowa obejmuje 30-35K aktywnych osób miesięcznie,

–  83% z nich znajduje się w przedziale wiekowym 35-44
– większość, bo aż 57% mężczyzn jest w związku małżeńskim
– 97% zadeklarowało ukończenie szkoły wyższej
– 11% z nich pracuje w sektorze rządowym,

facebook audience insights grupy odbiorców

facebook audience insights – określenie danych demograficznych

 

Grupę możesz, oczywiście, zwężać lub rozszerzać o dodatkowe dane.

Prawda, że świetne narzędzie? A to dopiero początek! Facebook Audience Insights to kopalnia wiedzy o Twoich obecnych lub potencjalnych odbiorcach! Dobrze wykorzystana gwarantuje sukces każdej reklamy!

Chcesz wiedzieć więcej o Facebook Audience Insights? Śledź oficjalną strone Facebooka!

Martyna Furmanek – Junior Social Media Manager w Viva Loca

Chcesz zwiększyć zyski z działań na Facebooku i pozyskiwać więcej nowych klientów dzięki Facebook Ads? Napisz do nas!
Chcesz zwiększyć zyski z Facebook ADS?

 

2 thoughts on “Facebook Audience Insights – czyli jak wybrać idealną grupę docelową na Facebooku

  1. Julia says:

    Świetny artykuł! Wszystko wytłumaczone od A do Z. To świetne narzędzie, ktorego obsługa może się przydać przy prowadzeniu strony firmowej, ale także przy przygotowaniu płatnych kampanii nie wszyscy pewnie korzystają, a warto!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *