facebook pozyskiwanie klientów

4 sposoby na pozyskanie i zaangażowanie klientów na Facebooku

Zastanawiasz się w jaki sposób znaleźć nowych Klientów na Facebooku? Które funkcje wykorzystać, aby przyciągnąć użytkowników i zmobilizować ich do zakupów?

Facebook nieustannie rozwija funkcjonalności pomocne przy promocji biznesu. Jednak, czy o wszystkich wiemy i czy wszystkie są potrzebne akurat Twojej firmie? Przekonaj się! Poniżej znajdziecie cztery funkcje, które znać musisz 🙂

Przyciski CTA, czyli jak zmobilizować Klientów do działania!

Przycisków CTA, czyli tzw. wezwanie do działania, do niedawna można było używać wyłącznie w Facebook Ads. W zależności od tego jaki wybraliśmy cel kampanii dostępnych było kilka opcji do wyboru. Najpopularniejsze to m.in:

  • Więcej informacji
  • Kup Teraz
  • Zarezerwuj
  • Zarejestruj się teraz
  • Pobierz


Od jakiegoś czasu możesz jednak dodawać wezwanie do działania bez konieczności uruchamiania płatnej reklamy. W jaki sposób?

To bardzo proste! Należy przejść tę samą drogę w Menedżerze reklam, którą przechodzisz za każdym razem kiedy chcesz uruchomić kampanię. W tym wypadku jednak nie wykonujesz ostatniego ruchu, czyli nie zatwierdzasz kampanii. Dodajesz interesujący Cię przycisk, musisz chwilę poczekać, aby post zdążył się zaktualizować i gotowe. Przycisk dodany!

Dlaczego warto dodawać przyciski CTA? Argumentów jest kilka, ale jak sama nazwa wskazuje są stworzone po to, aby zmobilizować odbiorcę do działania. Dobrze dobrany przycisk dodatkowo określa czynność, jaka nastąpi po kliknięciu. To bardzo ważne, ponieważ Klient wie czego może się spodziewać w następnym ruchu.

Pamiętaj! Nie dodawaj przycisków byle jak, ponieważ wprowadzisz chaos do swojej komunikacji. Źle użyty przycisk może kosztować Cię konwersję, a w najgorszym razie utratę potencjalnego Klienta.

 

Oferta, czyli jak przyciągnąć Klientów na facebooku

Usługę Oferty znajdziemy w zakładkach na naszym fapnage’u. Jeśli jej nie widzicie to znaczy, że musicie ją włączyć lub zmienić szablon strony. Obie te rzeczy możecie zrobić w Ustawieniach. Oferty to stosunkowo nowa opcja, która przede wszystkim ma zachęcić użytkowników do zrobienia zakupów w witrynie, sklepie stacjonarnym lub obu tych miejscach.

Kiedy użytkownik zdecyduje się skorzystać z oferty to po kliknięciu, otrzyma na maila powiadomienie, które będzie mógł wykorzystać w trakcie zakupów.

Kolejną bardzo fajną opcją jest możliwość zapisania oferty na później. Jeśli jakaś oferta przykuła Twoją uwagę, ale nie chcesz z niej korzystać w tej chwili to możesz ją zapisać na później. Facebook sam Ci o niej przypomni.

Oferty to opcja, której zdecydowanie powinieneś się przyjrzeć, ponieważ dzięki niej możesz powiadomić Twoich potencjalnych klientów na Facebooku o zniżkach i okazjach.

W jaki sposób utworzyć ofertę?

  • ofertę można utworzyć z poziomu fanpage’
  • wybierz opcję Utwórz ofertę, która dostępna jest w górnej części osi czasu, pod oknem ze zmianą statusu lub zakładkę Oferty z bocznego paska nawigacji



Jak generować sprzedaż na Facebooku

  • dodaj treść oferty. Pamiętaj edytować datę jej obowiązywania

    Tworzenie oferty na Facebooku
  • dodaj zdjęcie i wybierz miejsce realizacji oferty: online lub sklep.
  • możesz też dodać kod promocyjny lub regulamin

    fb tworzenie ofert
  • kliknij Opublikuj i gotowe

    Oferty możesz również promować, jako płatne reklamy. Ta opcja dostępna jest w trzech celach reklamowych:
  • Ruch
  • Konwersje
  • Wizyty w firmie

    Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego to najbardziej powinny zainteresować Cię dwa pierwsze cele, ponieważ Cel Ruch pozwala wybrać, gdzie ma być generowany ruch, czyli np. do Twojego sklepu. A Cel Konwersje umożliwia zwiększenie sprzedaży w obrębie Twojej witryny.

    Cel Wizyty w firmie jest doskonałą opcją dla biznesu stacjonarnego, ponieważ  pozwala zwiększyć sprzedaż w sklepach. Jedyne co należy zrobić to stworzyć ofertę, którą klienci mogą zapisywać i realizować w sklepie stacjonarnym.

    Usługa Oferty, którą oferuje Facebook to zdecydowanie interesujące narzędzie do promocji biznesu. Jednak, jak z każdą funkcją od Facebooka, trzeba wiedzieć jak z nich korzystać! Dobrze wykorzystane mogą okazać się świetnym sposobem na promocję i przyciągnięcie nowych Klientów na Facebooku. Jednak niewłaściwe wykorzystanie może jedynie negatywnie wpłynąć na aktywność a co za tym idzie zasięg czy koszty reklam. Przemyślcie więc swoją strategię wykorzystania Ofert! 😉

Katalog produktów, czyli reklama na Facebooku zgodna z zainteresowaniem Klienta


Jak często zastanawiacie się skąd Facebook wiedział, że chwilę wcześniej przeglądaliście produkty marki x w ich sklepie internetowym, skoro właśnie rozpoczął wyświetlanie reklamy z podobnymi produktami tego sklepu?? Odpowiedź na to pytanie jest jedna – Reklamy Dynamiczne

Aby zrozumieć Reklamy Dynamiczne należy wyjaśnić czym jest Katalog produktów.  A to nic innego, jak dokument, który zawiera informacje dotyczące wszystkich artykułów, które chcesz promować w reklamach na Facebooku. Katalog może zostać wykorzystany w różnych typach i formatach reklamowych dostępnych na Facebooku, m.in: reklamy dynamiczne czy reklamy w formie Canvy.



Wykorzystanie Katalogu umożliwia prowadzenie reklam dostosowanych do potrzeb naszych potencjalnych Klientów na Facebooku. Mając wiedzę, jakie podstrony przeglądał oraz jakimi produktami jest zainteresowany, dzięki Reklamom Dynamicznym możemy to wykorzystać. W takim razie, czy Katalog możemy wykorzystać w jedynie w branży e-commerce? Nie, dostępnych jest kilka typów katalogu:

  • Produkty
  •  Hotele
  • Przeloty
  • Miejsca docelowe
  • Nieruchomości
  • Samochody
    Katalog produktów możemy wykorzystać w następujących typach reklam:

  • Karuzela
  • Reklamy dynamiczne
  • Kolekcja


Wykorzystanie Katalogu produktów do tworzenia Reklam Dynamicznych może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. A co jest najlesze w tego typu rekalmie? To, że wszystko dzieje się automatycznie!

 

Sklep na Facebooku, czyli funkcja dla e-commerce!

Jak pozyskać klientów na facebooku

Przykład wykorzystania na profilu marki Semilac

Funkcje, które wymieniałam wyżej można zastosować do promocji każdego rodzaju biznesu. Ta, o której napiszę za chwilę jest przeznaczona ściśle dla właścicieli firm z branży e-commerce, szczególnie sklepów internetowych.

Sklep, bo o tej funkcji mówię, jest stosunkowo nową opcją dostępną dla branży e-commerce. Jedną z jej głównych wad jest fakt, że wszystkie produkty trzeba wprowadzić ręcznie. Jest to jeden z powodów, dla których Sklep cieszy się umiarkowaną popularnością. Jednak, jak ze wszystkim na Facebooku dobrze wykorzystana może przynieść zadowalające efekty.

Sklep na Facebooku możesz wykorzystać do promocji najważniejszych produktów. Nigdzie nie jest powiedziane, że musisz wprowadzić wszystkie produkty dostępne w Twoim e-sklepie. Skup się na tych produktach, na których sprzedaży Ci najbardziej zależy i tylko te dodaj do zakładki na Twoim fb.

generowanie klientów na facebooku

Przykład wykorzystania na profilu marki Semilac

Kolejna kwestia – dzięki usłudze Sklep możesz oznaczać produkty w Twoich postach! Mimo że sama funkcja konwertuje średnio, to już produkty zaznaczone w poście dużo lepiej. Dodatkowo Klient widzi, w jaki sposób konkretny produkt może wykorzystać!

Opcji do promocji Twojego biznesu na Facebooku jest dużo, a z roku na rok ma być ich jeszcze więcej. Na pewno nie wszystkie znajdą zastosowanie w Twojej branży, ale warto najpierw się im przyjrzeć i dopiero potem podjąć decyzję. Dobrze wykorzystane mogą okazać się kluczem do sukcesu Twojej firmy!

Chcesz wiedzieć więcej przeczytaj od czego zacząć promocję na Facebooku!

Chcesz zwiększyć zyski z Facebook ADS?

Martyna Furmanek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *