marketing trendy 2018

Marketingowe podsumowanie roku i trendy na rok 2018

Rok 2017 w social mediach zdominowało wideo, a także transmisje na żywo, w dużej mierze dzięki zabiegom Facebooka, który zdecydowanie faworyzował content zawierający ten format. Oprócz dominacji wideo mogliśmy w 2017 roku zaobserwować dramatyczny spadek zasięgów organicznych, powrót e-mail marketingu, a także wiele nowości wprowadzanych na Facebooku i Instagramie.

Mijający rok upłynął nam pod znakiem content marketingu oraz influencer marketingu. Zdecydowanie oba będą królować w kolejnych latach. Wszystko przez zmieniające się zachowania konsumpcyjne milenialsów, a także pokolenia Z.

Czy rok 2018 również upłynie pod znakiem wideo? A może przyniesie zupełnie nowe trendy? Czego powinniście się spodziewać w nowym roku i w jaki sposób się na to przygotować? Sprawdźcie trzy najważniejsze trendy w 2018 roku!



Nadal królować będzie wideo i transmisje na żywo

Rosnącą popularność wideo obserwujemy już od dłuższego czasu. Szczególnie w mediach społecznościowych, w których okazuje się jednym z czołowych sposobów na przekazanie firmowych treści.

Ogromną rolę w budowaniu pozycji wideo odegrał sam Facebook, który w bardzo prosty sposób motywował marketerów do wykorzystania go w komunikacji marek. Jak? Po prostu posty zawierające wideo uzyskują o wiele lepsze zasięgi organiczne, a także sporo lepsze wyniki w kampaniach płatnych.

Chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki Facebook Ads? Napisz do nas!

W 2018 oprócz tradycyjnego wideo wykorzystywanego w postach ogromny nacisk powinniśmy kłaść na transmisje na żywo, które można wykorzystać w bardzo interesujący sposób, szczególnie w social mediach!

Transmisje na żywo doskonale wpisują się w założenia contentu efemerycznego, czyli takiego, w którym treści dostępne są tylko przez chwilę, a co za tym idzie, wzbudza większe emocje.

Jeśli nie chcecie narzekać na zasięgi organiczne swoich postów, to zdecydowanie powinniście wykorzystać ten format.



Chatbot, czyli kontakt z klientem przez całą dobę

Wykorzystanie chatbotów na stronach internetowych czy Facebooku nie jest czymś zupełnie nowym, ponieważ mogliśmy zauważyć ich wykorzystanie już w 2017 roku. Podobnie jak przy trendzie wideo, w tym przypadku również dużą rolę w promocji chatbotów odegrał Facebook.

Prowadzenie fanpage’a marki, który będzie zintegrowany z chatbotem to trend, który w 2018 roku może zdominować komunikację i sprzedaż. Wykorzystanie narzędzia, które symuluje ludzkie rozmowy i działa podobnie jak przedstawiciel obsługi klienta, zdecydowanie pomaga budować trwałe relacje z potencjalnymi nabywcami produktów i usług.

Główną zaletą wykorzystania chatbotów jest fakt, że odbiorca otrzymuje natychmiast informację zwrotną lub odpowiedź na zadane pytanie, a jak pokazują badania czas reakcji to jeden z kluczowych elementów skutecznej e-sprzedaży.

CHAT BOT DLA FIRMY CENA
Obecnie na Facebooku działa ponad 100 tysięcy chatbotów, a ponad dwa miliardy wiadomości miesięcznie na portalu to konwersacje pomiędzy marką a indywidualnym użytkownikiem. Przewiduje się, że ich liczba w 2018 roku będzie jeszcze większa, a symulacja ludzkiej rozmowy pojawi się u kolejnych firm. Dodatkowo chatboty przeniosły się również na strony internetowe, na których również bardzo ważna jest błyskawiczna komunikacja z Klientem.

Zapowiedziane przez Facebooka narzędzie, które umożliwi w prosty sposób połączenie Messengera ze stroną internetową firmy, będzie miało ogromny wpływ na rozwój chatbotów w Polsce.


Spersonalizowany content is king!

Stwierdzenie content is king w 2018 roku nadal będzie miało dużą rację bytu. Szczególnie content, który będzie trafiał do spersonalizowanego odbiorcy. Dlaczego? Każdy odbiorca pragnie otrzymywać treści, które są dla nich w jakiś sposób wartościowe. Nie wystarczy już stosować zabiegów, które skupiają się wyłącznie na zachwalaniu produktów. W 2018 roku klienta będziemy zdobywać poprzez ofiarowanie mu materiałów istotnych dla niego! Dzięki tego typu zabiegom będą bardziej skłonni do konsumowania treści, które są spersonalizowane i niestandardowe.

Firmy główny nacisk będą kłaść na poznanie swojej grupy docelowej, stworzenie bardzo dokładnych person. Pomóc mogą w tym narzędzia takie jak Google Analytics, Facebook Audience Insight i wiele innych. Wykorzystując możliwości, jakie daje nam Facebook i Google możemy poznać naszych Klientów oraz stworzyć sprecyzowaną grupę potencjalnych nabywców. Wszystko po to, aby dostarczać im spersonalizowane treści, które sprzedają znacznie lepiej!

 

Marketing automation i sztuczna inteligencja w marketingu

Czat boty to tylko początek rewolucji, która może czekać marki każdej wielkości. Automatyzacja działań marketingowych przybiera na sile. Dzięki AI (eng. artificial intelligence) już wkrótce nawet niewielkie firmy będą mogły poznawać swoich klientów lepiej niż kiedykolwiek. Co więcej cały proces będzie znacznie mniej czasochłonny.

Skomplikowane algorytmy już teraz potrafią uczyć się i rozumieć potrzeby odbiorców, a trend ten z całą pewnością przybierze na sile. Dziś sztuczna inteligencja nie jest jednak czymś możliwym do zastosowania w przypadku każdego biznesu. Rok 2018 może być jednak przełomowy jeśli chodzi o narzędzia ułatwiające wykorzystanie AI w procesie analityki, obsługi klienta i sprzedaży.

Bądźcie gotowi, ten rok zapowiada się bowiem naprawdę ciekawie! 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *