promocja firmy na snapchacie

Promocja firmy na Snapchat – 4 informacje zanim zaczniesz

Snapchat stał się marketingowym fenomenem ostatniego roku. Prawdziwy wysyp profili firmowych na naszym rynku sprawia, że wielu przedsiębiorców stawia sobie pytanie: czy warto promować moją firmę na Snapchacie?

Niestety jak to często bywa w marketingu, nie możemy odpowiedzieć stanowczo tak, lub nie ponieważ Snapchat to zupełnie inne medium niż te do których przywykła większość z nas w marketingowej rzeczywistości.

Zanim podejmiemy decyzję czy warto inwestować czas i pieniądze w reklamę na Snapchacie, należy zdać sobie sprawę z kilku istotnych informacji w kontekście promocji małej firmy na Snapchacie.

  1. Bardzo specyficzna grupa docelowa

Mimo, że aplikacja osiągnęła ogromny sukces na całym świecie i świetnie radzi sobie także w Polsce, to nie znajdziemy tu zwyczajnie klientów dla każdego biznesu. Dobra informacja jest natomiast taka, że na Snapchat znajdziemy klientów, których ciężko znaleźć np. na Facebooku.

Mowa tutaj przede wszystkim o bardzo młodej grupie docelowej dla naszego biznesu. Przedział wiekowy między 12 a 16 rokiem życia to bardzo silna i bardzo aktywna grupa użytkowników Snapchata, która jednocześnie jest znacznie mniej aktywna w społecznościówkach do których zdążyliśmy przywyknąć (Facebook).

 

  1. Personalne podejście do tworzenia treści

Jeśli zdążyliście przywyknąć do tworzenia treści bardzo dopracowanych i przemyślanych, to Snapchat szybko wybije Wam to z głowy. Tutaj liczy się kreatywność bardziej niż profesjonalna egzekucja graficzna.

Macie do dyspozycji takie same narzędzia jak każdy użytkownik. Aparat i kamerkę w smartfonie, oraz kilka kolorowych dodatków oferowanych przez apkę. Możecie dodać tekst, możecie wrzucić dodatek graficzny dostępny na Snapchacie, ale na tym właściwie kończą się możliwości techniczne a do gry wkracza kreatywność.

O tym co warto publikować na Snapchacie stworzymy osobny wpis (śledźcie naszego Facebooka, oraz zapiszcie się do newslettera by nie przegapić).

Niezależnie czy wykorzystacie krótkie wideo, czy content graficzny: komunikacja firmy na Snapchacie powinna opierać się na treściach bardzo bezpośrednich i personalnych. Tak, jeszcze bardziej personalnych niż na Facebooku, czy Twitterze. Musicie być jeszcze bliżej Waszych klientów.

 

  1. Zupełnie nowa strategia

To co wyróżnia Snapchata na tle innych społecznościówek to fakt, że treści są bardzo ulotne. Dziś wrzucona treść nie będzie dostępna dla naszych fanów kolejnego dnia.

Zmienia to więc podejście do strategii komunikacji. Nasze poszczególne wpisy nie mają być częścią dłuższej historii. Nasze wpisy mają być szybką historią same w sobie.

Oczywiście zachęcamy do budowania Snapchatowych akcji składających się z serii postów, jednak miejcie na uwadze, że tutaj nie ma miejsca na “pełny obraz sytuacji”. Nowy fan marki na Snapchat powinien “złapać” nasz zamysł w dowolnym momencie komunikacji.

 

  1. Snapchat Memories, czyli Snap nie tak ulotny jak kiedyś

Kilka tygodni temu informowaliśmy o premierze Snapchat Memories. To funkcja serwisu, która powinna przypaść do gustu przede wszystkim markom. Nowość ta pozwoli bowiem na zapisywanie i układanie snapów w historię, która nie zniknie po 24 godzinach od publikacji.

Jest to więc świetne narzędzie, które pozwoli nam komunikować konkretne wartości marki, przedstawić ją w świetle o jakie nam chodzi, oraz zachęcić użytkownika do śledzenia naszych treści na bieżąco.

Zobaczcie też oficjalny film promujący Snapchat Memories.

https://www.youtube.com/watch?v=nm1RfWn0tQ8

Potrzebujesz wsparcia w budowie strategii, lub obsłudze Twojej firmy na Snpapchacie? Napisz do nas i uzyskaj darmową wycenę i plan działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *