Jak promować firmę na Facebooku

Jak zacząć promować swoją firmę na Facebooku?

Rozpoczynasz działalność w social mediach i nie jesteś pewien, w jaki sposób wykorzystać drzemiący w nich potencjał? Podpowiemy!


Optymalizacja profilu firmy na Facebooku!


Każdy swoją przygodę z mediami społecznościowymi rozpoczyna od założenia firmowego profilu na Facebooku. I jest to bardzo dobre posunięcie, bo podobno, jeśli nie ma Cię na FB, to znaczy, że nie istniejesz! Jednak samo założenie fanpage’a to dziś zdecydowanie za mało! Kluczem do widoczności w tym medium jest dobra optymalizacja! Od czego zacząć? Najlepiej od początku!

Już w pierwszym etapie zakładania profilu gigant poprosi Cię o wybranie typu strony, który powinien być zgodny z profilem Twojej działalności.

Dlaczego to ważne? Dobrze określona kategoria dla Twojego profilu zdecydowanie pomoże, ponieważ Facebook będzie wyświetlać go w proponowanych, osobom, które wyraziły wcześniej zainteresowanie tą lub podobnymi kategoriami. Dodatkowo od określonej kategorii zależy, jakie opcje będą dostępne na Twojej stronie.

Optymalizując fanpage, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów:

Najlepiej, jeśli lokalizację swojej firmy zaznaczysz na mapie — wtedy potencjalny klient nie będzie miał problemu z jej odnalezieniem! Spersonalizowana nazwa profilu ułatwi wyszukanie go w wyszukiwarce, messengerze, a także uprości oznaczenie w poście czy komentarzu! Jednym słowem w szybki i prosty sposób dotrzesz do odbiorców! Pamiętaj: możliwość dodania spersonalizowanej nazwy jest zależna od ilości Twoich fanów, czyli osób, które polubiły Twój profil.

W optymalizacji pomóc może sam Facebook, który udostępnia wskazówki, jakie kroki powinien wykonać administrator strony, aby ta uzyskała lepsze wyniki! Najczęściej wskazówki dotyczyć będą zwiększenia zasięgu organicznego lub dodania konkretnego rodzaju treści. Nie wszystkie wskazówki musisz zastosować, ale nad niektórymi wypadałoby się zastanowić.


Krok drugi: Wydarzenia na Facebooku


Organizujesz event w swojej firmie? Podziel się tą informacją ze znajomymi poprzez Facebooka. Możesz wykorzystać do tego wydarzenia!

Jak to działa? Bardzo prosto, z pozycji swojego fanpage zakładasz wydarzenie, wybierasz nazwę, dodajesz zdjęcie w tle i zapraszasz znajomych! Im więcej osób będzie zaproszonych do wydarzenia, tym lepiej. Dlatego nie zapraszaj jedynie tych osób, które Twoim zdaniem będą zainteresowane wydarzeniem, a wszystkich znajomych! Możesz poprosić swoich bliskich lub współpracowników, żeby również zaprosili swoich znajomych na wydarzenie. Im więcej osób zadeklaruje udział tym lepiej!

Wydarzenie będzie o wiele bardziej atrakcyjne, jeśli będzie się tam działo! Wykorzystaj fakt, że treści, które udostępniasz w wydarzeniu, osiągają bardzo duży zasięg organiczny. Osoby, które wyrażą zainteresowanie lub zdeklarują udział, będą otrzymywać powiadomienia o każdej aktywności w wydarzeniu. Wykorzystaj to do zbudowania zaangażowania w Twój event!

Jakie treści publikować w wydarzeniu? Te, które będą angażować! Możesz:

  • dodawać posty informacyjne,
  • pokazywać organizację wydarzenia od kulis,
  • informować o agendzie / uczestnikach,
  • przeprowadzać konkursy.

Jedno jest pewne: dobrze zorganizowane wydarzenie na Facebooku może okazać się kluczem do sukcesu!


Krok trzeci: Facebook Ads, czyli płatna opcja promocji biznesu

Każdy, kto chociaż raz korzystał z Facebook Ads, ma świadomość, że mimo początkowych obaw, można się z płatnymi reklamami zaprzyjaźnić. Po pierwszym szoku, który dotyka nas w momencie dostania się do Menedżera Reklam, okazuje się, że jest to bardzo intuicyjne narzędzie. Podobnie jak wybór celu kampanii! Jest ich kilka:

  • Zasięg
  • Rozpoznawalność marki
  • Ruch
  • Aktywność
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów
  • Wiadomości
  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Wizyty w firmie

Patrząc na wszystkie dostępne opcje, pojawia się pytanie, który cel wybrać, aby odnieść sukces? Odpowiedź jest prosta, cel kampanii reklamowej powinien być jednoznaczny z Twoim celem marketingowym! Na przykład, jeśli prowadzisz lokalny biznes i zależy Ci na wizytach w Twojej siedzibie, to zdecyduj się na cel Wizyty w firmie, której głównym założeniem jest docieranie do osób przebywających w pobliżu.

Ważne: aby utworzyć tę kampanię, musisz mieć skonfigurowaną lokalizację.

Najczęściej używane cele kampanii to Ruch na stronę, Konwersje, a także Aktywność pod postem lub polubienia Twojego fanpage. Wszystkie trzy możesz wykorzystać do promocji Twojego biznesu, ale jeśli na Twojej stronie internetowej nie ma żadnych treści albo nie prowadzisz e-commerce, to dwa pierwsze cele mogą okazać się mało efektywne.

Aktywność pod postem, a także polubienia strony mogą okazać się przydatne przy tworzeniu niestandardowych grup odbiorców, do których możesz kierować kolejne kampanie.

Znacznie lepiej będzie także promować post przez Menadżera reklam niż poprzez opcję “promuj post” znajdującą się tuż pod publikacją. Panel reklamowy Facebooka daje znacznie większe możliwości optymalizacji i konfiguracji reklam (co w efekcie przekłada się na znacznie niższe koszty takiej kreacji).

Kolejna kwestia, o której należy pamiętać przed rozpoczęciem kampanii to dobranie odpowiedniej grupy odbiorców. Nie ważne ile pieniędzy będziesz mieć w budżecie, ze źle określoną grupą docelową reklama nie będzie skuteczna.
Aby rozpocząć przygodę z płatnymi reklamami, musisz mieć określone cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki Facebook Ads. Powinieneś stworzyć lejek sprzedażowy, określić budżet, a na samym końcu dobrać odpowiednie cele.


Krok czwarty: Dobierz odpowiednie kanały do Twojego biznesu.


Mówiąc social media, myślimy Facebook, a tak naprawdę to tylko jeden (fakt największy!) z kilku dostępnych portali społecznościowych! Pinterest, Instagram, Snapchat czy LinkedIn mogą zdecydowanie pomóc w komunikacji Twojej marki, ale kluczem jest dobranie odpowiedniego portalu do Twojej grupy docelowej. Największym błędem, jaki możesz popełnić, jest bycie wszędzie i nigdzie jednocześnie. Musisz wiedzieć, w których miejscach możesz spotkać osoby zainteresowane Twoim produktem.

Instagram czy Pinterest może okazać się doskonałym kanałem komunikacji dla restauracji, firm e-commerce związanych z szeroko pojętą branżą beauty czy fashion. Oba media umożliwiają dodawanie zdjęć, które mają zachęcać do zakupu. Na IG i Pinterescie można znaleźć stylizacje, pyszne dania czy nowości kosmetyczne

czytaj także: Kto i jak powinien promować się na Instagramie?

LinkedIn do niedawna uważany był za portal dla osób szukających pracy i pracodawców. Aktualnie jest jednym z najprężniej rozwijających się portali społecznościowych na świecie. Sprawdzi się idealnie dla biznesu B2B.

Snapchat to miejsce, w którym najczęściej spotkasz pokolenie Z,  ludzi młodych, którzy dopiero zaczynają przygodę z dorosłością, dlatego jest to idealne miejsce dla Ciebie, jeśli posiadasz produkty skierowane bezpośrednio do tej grupy docelowej!

Działania w social mediach mogą okazać się strzałem w dziesiątkę lub przysłowiową stopę. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób podejdziesz do komunikacji. Z kompletnym planem i przemyślaną strategią możesz odnieść sukces!

Potrzebujesz pomocy w działaniach social media? Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć zyski z Facebook ADS?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *